مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 11:552021-07-28اجتماعي

صفر تا صد هزینه تحصیل دانش آموزان


هزینه تحصیل دانش آموزان یکی از معیارهای مناسب جهت سنجش سطح رفاه اجتماعی و درصد احترام به حقوق جامعه در بسیاری از کشورها از جمله ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام به مهربانی، در قوانین کشورهای مختلف از جمله ایران، دسترسی به آموزش رایگان از اصلی ترین حقوق ملت به شمار می رود و هر کسی در هر جایی از این جوامع بایستی به آموزش رایگان حداقل در سطح ابتدایی و مدرسه ای دسترسی داشته باشد.

البته اینکه بحث آموزش رایگان فقط در حد حرف باشد، کافی نیست و نیاز است که از وارد شدن هزینه تحصیل به سبد مخارج خانوارها در همه جوانب جلوگیری شود، مثلا هزینه های کتاب، هزینه های اضافی از قبیل پوشاک فرم مدارس و یا هزینه های تحت عنوان کمک به مدرسه یا هزینه مدارس هیئت امنایی، به طور کامل حذف شود.

دوران تحصیل در مدرسه در کشور ما شامل یک سال دوره پیش دبستانی، 6 سال دوره دبستان یا ابتدایی، 3 سال دوره متوسطه اول و 3 سال دوره متوسطه دوم می باشد.

در طول این دوران هزینه تحصیل دانش آموزان بر عهده خانواده است.

با اینکه در بیشتر مناطق کشور در همه مقاطع تحصیلی، مدارس دولتی مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند، اما در مواردی، ملاک های کیفی آموزش و یا ملاک های فرهنگی و اجتماعی، خانواده ها را مجبور به تحمل هزینه مدارس غیر دولتی یا مدارس خاصی همچون سمپاد می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد هزینه تحصیل دانش آموزان

صفر تا صد هزینه تحصیل دانش آموزان